راديك: ما را در دام نيندازيد!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
راديك: ما را در دام نيندازيد!
نوشته شده در یک شنبه 3 بهمن 1389
بازدید : 12
نویسنده : مولوی

با وجود تغييرات صورت گرفته توسط فدراسيون بين‌المللي تنيس در برنامه رقابت‌هاي جهاني اين رشته و بهتر بگوييم به رغم افزايش مدت تعطيلات پايان سال تنيسورهاي حاضر در اين مسابقات از 4 به 7 هفته ، اندي راديك به جمعي تعلق دارد كه هنوز معتقدند برنامه ATP (اتحاديه تنيس حرفه‌اي مردان)‌ عادلانه و عاقلانه نيست و تنيسورهاي مطرح عالم همچنان در محزور و فشار قرار دارند.

اين تنيسور 29 ساله آمريكايي كه در آخرين جدول ATP صاحب رتبه هشتم است، مي‌گويد پيوستگي مسابقات مهم اين رشته و فاصله كم بين آنها و برگزاري تورنمنت پشت تورنمنت در طول سال، در عمل فرسودگي را چنان بر تنيس‌بازان حاكم مي‌كند كه هم استراحت‌هاي پاياني سال افاقه نمي‌كند و آنها را احيا نمي‌سازد و هم خستگي مفرط بر نتايج حاصله آنان در تورنمنت‌هاي مختلف اثر منفي مي‌گذارد. اين فشردگي در اكثر زمان‌هاي سال محسوس است، اما در پاييز كه زمان رواج تورنمنت‌هاي داخل سالن بويژه در اروپاست به اوج خود مي‌رسد.

در اين فصل بازيكنان تنيس بدون هيچ استراحتي از استكهلم، پاريس، اشتوتگارت، باسل، وين، كپنهاگ و مارسي عبور مي‌كنند و سرآخر به تورنمنت پاياني فصل (مسترز)‌ در لندن هم مي‌روند و به سبب سنگين بودن اين رقابت‌ها و كيفيت بالاي آن، تحت فشاري فزاينده قرار مي‌گيرند و همين مساله شادابي را از آنها گرفته است. با اين اوصاف خيلي هم فرق نمي‌كند كه تعطيلات پايان سال هست يا خير و اگر هست اخيرا چه ميزان بر آن افزوده شده است. به اعتقاد راديك كه در 10 سال اخير مطرح‌‌ترين تنيسور آمريكا در تور بين‌المللي اين ورزش بوده است. به جاي افزودن بر حجم تعطيلات پايان سال بايد در بين برخي تورنمنت‌هاي مهم فاصله زماني بيشتري اعمال شود و كار از فشردگي مفرط فعلي خارج شود.

مردي كه تنها گرنداسلم فتح شده توسط وي يو.اس.اوپن 2003 بوده و دو بار در فينال ويمبلدون به روژه فدرر سوئيسي باخته و نبردش با همين حريف بزرگ در فينال 2009 خارق‌العاده توصيف شده است، مي‌گويد: «در مسابقات چندي پيش داخل سالن پاريس، سازمان «

ATP» با ارسال اي.ميلي به من اعلام كرد كه بايد به فاصله چند روز در لندن حاضر باشم تا در آيين و مقدمات تورنمنت مسترز (اساتيد)‌ و سپس خود اين مسابقات شركت كنم.

 

بنابراين كمترين وقت را براي خارج شدن از پاريس، رسيدن به لندن و تطابق با آنجا و سپس شروع شركتم در مسترز داشتم. مساله، فقط كمبود استراحت در پايان فصل (كه با تمهيدات اخير حل شده)‌ نيست، بلكه مهم‌تر از آن فشردگي مفرط برنامه‌ها در طول فصل به گونه‌اي است كه تنيسورهاي محتاج به امتيازات

ATP در اكثر اوقات محكوم و مجبور به شركت در مسابقات اين تور هستند و تكرار و استمرار در اين قضيه، هم باعث نزول در كيفيت كار آنها مي‌شود و هم ميزان و احتمال مصدوميت آنان را بالا مي‌برد».

 

كاري غيرممكن

يك بحث عمده كه باعث شده تنيسورهاي مطرح جهان بعد از تغيير اخير در برنامه تعطيلات پايان سال هم درباره شرايط موجود ابراز نارضايتي كنند، فقدان فاصله زماني معقول ـ و حتي حداقل ـ در تورنمنت‌هاي فصل پاييز و همچنين 2 ماه آخر تابستان است و اگر آنها براي حل اين نقيصه، راسا تصميم به عدم شركت در برخي از مسابقات بگيرند، اين ضرر جنبي اما مهم متوجه آنها مي‌شود كه از كسب امتيازات لازم در جدول تنيسورهاي برتر جهان و همچنين رده‌بندي امتيازي سال فاصله مي‌گيرند. راديك مي‌گويد: «انجام تغييرات ولو گسترده در برنامه‌هاي تنيس جهان به قصد كم كردن فشار روي ورزشكاران اين رشته امري الزامي است ولي رسيدن به شرايط ايده‌آل و حتي مطلوب، به اين زودي‌ها امكان‌پذير نمي‌شود، زيرا منافع و ديدگاه‌هاي چندين و چند سازمان و مقام بايد در اين قضيه لحاظ شود. بعد از چانه‌زني‌هاي مكرر ما، بالاخره آنها رضايت دادند كه محل برگزاري پيكارهاي مسترز در پايان سال به خاطر بعد مسافت نه در آمريكا باشد و نه در چين و به انتقال آن به سالن «

O2» در لندن رضايت دادند، اما اين پايان كار و خاتمه‌اي بر درخواست‌هاي ما و اصولا تامين‌كننده نيازهاي عقلايي ما نيست و راهي طولاني تا چنان نقطه‌اي باقي است. هرچه ما سرحال‌تر و پرتوان‌تر باشيم و انرژي موجود را از ما نگيرند، مسابقات سطح اول تنيس جهان هم ديدني‌تر مي‌شود و تماشاگران بيشتر به وجد مي‌آيند و در نقطه مقابل هرگونه فرسودگي ما باعث انواع مشكلات و نزول‌ها براي ورزش تنيس و بازيكنان اين رشته خواهد شد. چيزي كه بايد اكيدا از آن پرهيز كرد.»

 

راديك مي‌افزايد: «وضعيت فعلي تنيس و تورنمنت‌هاي آن به رغم زيبايي‌هاي غيرقابل انكار مثل يك سراب و دام است كه اگر به طور تمام و كمال در آن شركت كنيد و در اين تله و دام بيفتيد صددرصد از پاي درخواهيد آمد و مصدوميت‌هاي 3 تا 6 ماهه حداقل خسران آن است. درخواست اول و مكرر ما از

ATP و فدراسيون بين‌المللي تنيس اين است كه ما را در اين دام نيندازيد و روزها و هفته‌هاي استراحت را فقط در پايان فصل انباشت نكنيد و برعكس آن را در طول سال پخش كنيد».

 

منبع: Observer



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: دیگر , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: